Saturday, April 12, 2014

Atasi Masalah Senggugut Dengan Shaklee



Sempena bulan promosi bagi OsteMatrix ni (Beli 6 percuma 1) saya nak kongsi kat sini antara fungsi OsteMatrix. Salah satu fungsinya adalah sebagai vitamin untuk mengatasi masalah senggugut/PMS. 

Senggugut adalah disebabkan pergerakan otot uterus yang mengecut dan mengembang dengan kuat semasa darah kotor turun daripada dinding uterus membawa kepada kontraksi. Pergerakan inilah yang menyebabkan rasa ngilu & sakit.

Kesian tengok antara kawan2 yang bila datang bulan je mulalah menahan sakit. Hingga ada yang mengambil pain killer untuk mengurangkan kesakitan tu. Kat sini saya nak cadangkan kawan2 yang mengalami senggugut untuk mencuba vitamin dari Shaklee ni yang tentunya daripada sumber semulajadi.


1) OsteMatrix

OsteMatrix mengandungi kalsium, magnesium dan Vitamin D. Sebelum haid bermula paras bekalan kalsium akan menurun menyebabkan emosi tidak stabil dan lain-lain simptom senggugut. Oleh itu pengambilan kalsium tambahan dapat mengawal turun naik emosi serta simptom-simptom lain. 

2) GLA Complex

Apabila seseorang itu mengalami senggugut, ia melibatkan kekejangan otot di dalam rahim. Kajian mengatakan keadaan ini terjadi apabila tubuh seseorang kekurangan GLA (Gamma Linolenic Acis). Jadi dengan pengambilan GLA Complex Shaklee ini dapat memenuhi GLA yang kurang itu. 

Untuk mendapatkan produk ini, jangan segan untuk hubungi saya:

Your Shaklee Independent Distributor; 

♥ Nor Liza (ID 933177)
♥ SMS/WhatsApp (preferred) : 019-228 5776
♥ Facebook: www.facebook.com/Delishopz
♥ Email: eizarni@yahoo.com.my

No comments:

Post a Comment