Thursday, February 6, 2014

Vita-Lea Shaklee: Multivitamin Yang Mudah Larut

Untuk memilih sesuatu supplement, salah satu perkara yang perlu dititikberatkan ialah kenalpasti sama ada supplement tersebut dihasilkan dari bahan semulajadi ataupun sintetik. Satu sifat yang membuktikan supplement tersebut dihasilkan dari bahan semulajadi adalah sifatnya yang mudah larut ataupun tidak. 

Eksperimen di bawah adalah untuk membuktikan sama ada Vita-Lea ini mudah larut ataupun tidak.

Langkah pertama masukkan 1 tablet Vita-Lea ke dalam air kosong. 


Selepas 3 minit Vita-Lea mula terurai


Vita-Lea terurai sepenuhnya & larut dalam air dalam masa 5 minit

Kesimpulan daripada eksperimen di atas menunjukkan Vita-Lea Shaklee ni mudah larut dan terurai dengan cepat di dalam air. Ini kerana Vita-Lea ini dihasilkan daripada bahan semulajadi. Vita-Lea yang mudah larut dalam air ini menunujukkan bagaimana tubuh kita dapat menyerap dengan cepat nutrisi yang terdapat dalam 1 tablet Vita-Lea.

Warna air juga tidak bertukar  ke warna hijau di akhir eksperimen. Ini menunjukkan tiada pewarna tiruna pada Vita-Lea. Warna hijau pada Vita-Lea adalah coating daripada spirulina. Terbuktilah Vita-Lea ini adalah daripada bahan SEMULAJADI dan bukan SINTETIK ya.

Pilihan di tangan anda untuk memilih supplement yang semulajadi atau sintetik. Jika anda berminat untuk mendapatkan Vita-Lea  jangan segan hubungi saya. :)

=======================================================

Your Shaklee Independent Distributor; 

♥ Nor Liza (ID 933177)
♥ SMS/WhatsApp (preferred) : 019-228 5776
♥ Facebook: www.facebook.com/Delishopz
♥ Email: eizarni@yahoo.com.my




No comments:

Post a Comment